نمایشگاه ایران در سوریه

نمایشگاه ایران در سوریه:

یکی از بهترین فرصت های صادرات و تجارت با کشور سوریه شرکت در نمایشگاه ایران در سوریه می باشد.

سوریه یکی از کشورهای منطقه ژئوپلتیکی جنوب غرب آسیا است که با وسعتی بالغ بر 185180 کیلومتر مربع وسعت , هشتاد و هفتمین کشور جهان از نظر مساحت است , این کشور در همسایگی  دریای مدیترانه و در مجاورت کشورهای ترکیه در شمال , عراق در شرق و جنوب شرقی , اردن در جنوب , فلسطین جنوب غربی و لبنان در غرب واقع شده است

کشور سوریه دارای 14 استان است و شهرهای مهم این کشور دمشق , لاذقیه , حمص , حماه , دیرالزور و معمره النعمان هستند

اقتصاد سوریه :

کشاورزی یکی از پایه های اصلی اقتصاد سوریه است بر اساس گزارش سازمان ملل متحد 46% از مردم سوریه برای زندگی وابسته به کشاورزی هستند و جنگ داخلی سوریه در سال 2011 شروع شد و حداقل 5 سال این کشور را با جنگ تمام عیار روبرو کرد صدمات اقتصادی فراوان در حوزه های مختلف بر جای گذاشت که در حال حاضر بازسازی صدمات جنگ در کلیه بخشهای اقتصادی و برگزاری نمایشگاه ایران در سوریه اولویت دولت این کشور می باشد .

چرا بازار و نمایشگاه ایران در سوریه مهم است ؟

با آغاز روند بازسازی سوریه و نیاز آن به تامین کالا , انتظار می رفت تا کشورهای حامی آن بتوانند همانند عرصه های سیاسی و نظامی , جایگاه بالایی در عرصه اقتصادی بدست آورند موضوعی که در مورد ایران بالعکس شد و حجم تجارت آن با سوریه کاهش یافته و حتی زیر 100 میلیون دلار رسیده است , با آغاز بحران در سوریه از سال 2011 ایران اولین کشوری بود که به صورت عملی و میدانی به کمک سوریه شتافت و همچنین در عرصه دیپلماسی نیز تلاش کرد تا معادلات جنگ سوریه را به نفع ملت و دولت این کشور تغییر دهد با این همه نه تنها روابط اقتصادی ایران با این کشور مهم افزایش نیافت بلکه نسبت به دوران قبل از بحران نیز کاهش بسیار محسوسی داشت . صادرات ایران قبل از بحران حتی توانست به بیش از نیم میلیارد دلار برسد اما در دوران بعد از بحران که به دلیل نیازهای سوریه و نیز تحریم آن از سوی شرکای تجاری اروپایی و عربی , انتظار حضور پررنگ تری می رفت , نتوانسته جایگاه مناسبی را در تجارت این کشور مهم ایجاد نماید , بی توجهی به بازار سوریه در حالی است که حتی برخی کشورهایی که ابتدای بحران تاکنون با دولت و ملت سوریه وارد جنگ شده اند صادرات بسیار گسترده تری به بازارهای آن و نمایشگاه ایران در سوریه دارند .

نمایشگاه ایران در سوریه Big 4 show

از 4 تا 8 آبان 1401

محل برگزاری : مرکز نمایشگاه های بین المللی دمشق

نمایشگاه صنعت سوریه 2022

شعار نمایشگاه ایران در سوریه big 4 show:

دست در دست یکدیگر برای حمایت از صنعت سوریه

نمایشگاه big 4 show در طی 6 سال گذشته:

در زمینه‌های مختلف اقتصادی برگزار شده است و بستر مناسبی را برای دیدار افراد متخصص در سوریه فراهم نموده است.

صنعتگران، کارشناسان، متخصصین، مهندسان، واردکنندگان، صادرکنندگان، تصمیم گیرندگان بخش‌های صنعتی، متخصصین کنترل کیفیت، مدیران تولید، مدیران خرید

نمایشگاه ایران در سوریه همچنین محلی برای ارائه آخرین دستاوردها، محصولات، خدمات و تکنولوژی‌های مختلف توسط تولیدکنندگان داخلی و بین المللی و تامین کنندگانی که علاقمند به تهیه نیازهای بازار و احیای بخش صنعت سوریه هستند می‌باشد.

تولید ناخالص داخلی سوریه:

قبل از جنگ سوریه، بخش صنعت سهم 17% را در تولید ناخالص داخلی GDP را تشکیل می‌داد و صد‌ها هزار شرکت و کارخانه دولتی و خصوصی در بخش‌های نساجی، غذایی، کارخانجات متوسط و بزرگ فعال بودند اما جنگ باعث شد خسارت سنگینی به این بخش وارد شود و باعث خسارت به سال‌ها برنامه‌های توسعه‌ای و منابع انسانی این کشور گردید. صنعتگران سوری با چالش‌های زیادی در این سال ها روبرو شدند.

نمایشگاه سوریه 1401

هفتمین نمایشگاه ایران در سوریه big 4 show

شرکت AGE (Arabian Group Exhibition) امروز در تلاش است تا هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعتی را راه اندازی تا شریک فعالی در پیشبرد روند توسعه اقتصادی باشد و با صنعتگران در تخصص‌های مختلف در بخش‌های خصوصی و دولتی همکاری نماید. این شرکت چرخ اصلی در حمایت از صنعت و پیشرفت تولیدات داخلی می‌باشد و فرصت‌های مناسبی در زمینه‌های شغلی، سرمایه‌گزاری و صادرات را برای سوری‌ها فراهم میاورد.

اهداف غرفه داران از مشارکت در نمایشگاه Big4Show ایران در سوریه:

54% تقویت موقعیت شرکت در بازار

75% پیدا کردن مشتریان جدید

75% افزایش میزان فروش

31% ورود به بازار سوریه

32% بررسی بازار

41% معرفی خدمات محصولات جدید

11% پیدا کردن نمایندگان جدید

25% ارزیابی محصولات و خدمات رقبا

26% افزایش تصویر برند

63% از مشارکت کنندگان اعلام کردند از سرمایه گذاری در این مشارکت نتایج سودآوری کسب کرده اند

65% از مشارکت کنندگان به اهداف مورد نظر خود رسیده اند.

بازدیدکنندگان نمایشگاه ایران در سوریه:

در آخرین دوره برگزاری نمایشگاه ایران در سوریه Big4Show هیات‌هایی از اتحادیه‌های مرتبط و بازدیدکنندگانی از کشورهای اردن، عراق، لبنان و بخش‌های دولتی سوریه که در مجموع تعداد بازدیدکنندگان حدود 20000 نفر تخمین زده شد.

سرپرست هیات‌های سوری و عرب بازدیدکننده معتقد بودند که بازدید آنها در ایجاد ارتباط بین سندیکای ما و فعالیت‌های صنعتی، علمی و گرفتن اطلاعات جدید در حوزه صنعت در بخش‌های تخصصی که اعضاء آنها فعالیت می‌کردند موثر بوده است. خیلی از آنها اعلام کردند که نمایشگاه فرصت مناسبی برای متخصصین، مهندسین، تکنسین‌ها بوده است که بتوانند تجربیات بیشتری کسب نموده و اطلاعات به روز را از آن شرکت های بین المللی و داخلی مشارکت کننده، کسب نمایند.

لیست نمایشگاه های سوریه

بخش‌های نمایشگاه بین المللی صنعتی

نمایشگاه بین‌المللی صنعتی یک رویداد صنعتی جامع در سطح سوریه است

این نمایشگاه شامل 4 بخش تخصصی مهم در زمینه صنعت است

بخش اول: ماشین‌آلات، اتوماسیون، خطوط تولید

ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی (ماشین‌آلات فلزکاری، ماشین آلات CNC، ماشین‌آلات  مربوط به چوب، برش و جوشکاری، ماشین‌آلات معدنی، اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های کنترل هیدرولیکی، دیگ بخار، ماشین‌آلات حفاری، فنر، زنجیر، نوار نقاله و چرخ دنده و  ….)

ماشین‌آلات صنایع غذایی، ماشین‌آلات صنایع کشاورزی، ماشین‌آلات صنایع نساجی، رنگ و روغن‌های صنعتی، سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، ابزار دقیق،انواع جرثقیل و بالابر، تاسیسات و زیرساخت‌های صنعتی،  سیستم‌های امنیتی، تصفیه آب، سیستم‌های آب شیرین کن، کمپرسور هوا، پمپ، شیرآلات صنعتی، صنایع شیمیایی

بخش دوم: صنعت برق و انرژی

انرژی خورشیدی، سلول‌های خورشیدی، سیستم‌های بازیافت انرژی ،نیروگاه تولید برق،  سیستم های ذخیره انرژی برق، سیستم‌های تولید و توزیع انتقال برق، ترانسفورماتور،  سیم و کابل، کلید و پریز، لامپ‌های کم مصرف، عایق، هوشمند سازی برق صنعتی و خانگی، کلیه ابزار و تجهیزات مرتبط به برق و …

بخش سوم: چاپ و بسته‌بندی و کاغذ

ماشین‌آلات چاپ و بسته بندی، مواد اولیه کاغذ و کارتن، تکنولوژی بسته بندی کاغذی و پلاستیکی، تکنولوژی طراحی و چاپ ملزومات چاپ و بسته بندی (جوهر، پرینتر، انواع چسب، انواع برچسب و لیبل و ….) تولید انواع کاغذ، کارتن و مقوا، ارائه تکنولوژی و شیوه‌های جدید در صنعت چاپ و بسته‌بندی

بخش چهارم: پلاستیک و لاستیک

ماشین‌آلات تزریق پلاستیک، مواد اولیه پلاستیک (گرانول، مستربج و …)، قالب‌های پلاستیکی، مواد اولیه لاستیک، مواد اولیه پلاستیک، ماشین آلات تولید نایلون، خطوط تولید قالب، ماشین‌آلات برای تولید و بازیافت لاستیک و پلاستیک، مخازن، لوله و اتصالات و شلنگ، قالب‌های پلاستیکی، درب و پنجره، ورق‌های پلیمری، مصنوعات پلاستیکی، قطعات لاستیکی، لوازم خانه و آشپزخانه، فیلم‌های بسته بندی، کشاورزی و و گلخانه‌ایی(شیرینگ، استرج، نایلون، نایلکس و ….)، قطعات پلاستیکی ترافیکی و سطل زباله و اقلام مصرفی شهرداری‌ها و ….

چرا نمایشگاه ایران در سوریه؟

اقتصاد خاورمیانه اهمیت زیادی در رشد صنعتی و تکنولوژی در منطقه و جوامع بین المللی دارد.

سوریه امروز به عنوان یکی از مهم ترین کشورهای عربی که به دنبال توسعه فناوری و به دنبال نیروهای متخصص در این حوزه می باشد.

دولت در سالهای گذشته قوانین و مشوق هایی را در جهت سرمایه گذاری کاهش بهره بانکی ایجاد بازار سهام و حمایت از مناطق آزاد صنفی و فعالیت زیاد در مساحت شهرک های صنعتی در دمشق حمص و حلب انجام داده است.

در محل Big4 پنجمین دوره برگزاری نمایشگاه نمایشگاه های بین المللی دمشق به حمایت وزارت صنایع سوریه در تاریخ 28 تا 31 اکتبر 2009 شروع به کار کرد این نمایشگاه سال به سال پیشرفت های زیادی داشت ، مشارکت کنندگان بین المللی در موضوعات مختلف صنعتی نمایشگاه را به عنوان فرصتی برای ورود به بازار سوریه می شناسند و علاقمند به همکاری در مدرنیزه کردن صنعت سوریه دارند.

و به عنوان یک پلتفرم موثر در ایجاد نمایشگاه ایران در سوریه big 4 show تبدیل شده است.

ارتباطات بین صنعتگران ، کارشناسان ، متخصصین ، مهندسین ، واردکنندگان ، تصمیم گیرندگان و مدیران تولید همچنین ارائه آخرین دستاوردهای تولیدکنندگان داخلی و خارجی به مخاطبین علاقمند و گرفتن بازخورد از آخرین تغیرات و پیشرفت های بازار رقابتی سوریه.

نمایشگاه ایران در سوریه big 4 show در سال 2010 توانست 101 شرکت به نمایندگی از 293 برند بین المللی و داخلی از 26 کشور را جذب نماید.

لازم به ذکر است که اکثریت مشارکت کنندگان اعلام کردند که مشارکت آنها مفید و موثر بوده است.

و مساحت نمایشگاه توانسته سال به سال افزایش پیدا کند و به همان نسبت تعداد بازدید کنندگان و مشارکت کنندگان نیز رشد کرده است.

بر اساس نظر سنجی که در سال 2010 از اهداف مشارکت کنندگان انجام شد:

%44 به دنبال مشتریان جدید بودند

%22 معرفی محصولات جدید

%39 تقویت موقعیت شرکت در بازار

%45 افزایش فروش

%15 بررسی بازار

%16 پیدا کردن نمایندگان جدید

%64 از غرفه داران اعلام کردند که بازگشت سرمایه گذاری را داشته اند

%68 غرفه داران علاقمند به حضور مجدد در نمایشگاه بودند

کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه:

اتریش – کانادا  – چین – دانمارک – مصر – فرانسه – آلمان – یونان – هند – ایتالیا – ژاپن – کره جنوبی – لبنان – مالزی – پاکستان – عربستان صعودی – اسپانیا – سوریه – تایوان – ترکیه – انگلستان – آمریکا

آمار بازدید کنندگان:

23584 نفر از نمایشگاه ایران در سوریه بازدید کردند

نظرات بازدید کنندگان در ارتباط با نمایشگاه ایران در سوریه:

%75 اعلام کردند که اهداف مورد نظرشان از بازدید از این رویداد تامین شده است.

%77.8 بازدید کنندگان اعلام کردند که تنوع غرفه داران خوب و خیلی خوب بوده است.

%77.6 از بازدید کنندگان که تنوع محصولات خوب و خیلی خوب بوده است.

%83 از بازدید کنندگان مجددا از نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایشگاه های عراق

حمایت سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه برای نمایشگاه های عراق نشست سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با مدیران بیش از 30 شرکت

ادامه مطلب »

نمایشگاه عراق

در این مقاله قرار است به تمامی نکات صادرات و نمایشگاه عراق بپردازیم با ما همراه باشید. بازار و نمایشگاه عراق را شرح دهید؟ عراق

ادامه مطلب »

نمایشگاه کشاورزی

در این مقاله درباره ی نمایشگاه کشاورزی سوریه اطلاعاتی جامع و مفید در اختیارتان قرار داده ایم. اوضاع صادرات به سوریه چگونه است؟ میزان صادرات

ادامه مطلب »

نمایشگاه تجهیزات پزشکی

با این مقاله همراه باشید تا جدیدترین آمار صادرات و نمایشگاه تجهیزات پزشکی را در اختیارتان قراردهیم. در این مقاله بهترین راه های صادرات و

ادامه مطلب »